ارسال مطلب در مورد امام هادی(علیه السلام)
medium;">بهتر از نیكى، نیكوكار است، و زیباتر از زیبایى، گوینده آن است، و برتر از علم، حامل آن است، و بدتر از بدى، عامل آن است، و وحشتناكتر از وحشت، آورنده آن است
السلام عليکما يا نوري الله في ظلمات الارض
بيست و سوم ماه محرم، سالروز هتک حرمت به مضجع شريف و حرم مطهر امامين عسگريين حضرت امام هادي و حضرت امام حسن عسگري عليهما السلام است
اين حادثه که تلخي آن هنوز بر کام شيعيان جهان به وضوح احساس مي شود، رفتاري در نوع خود بي نظير و کم سابقه بود
يکبار ديگر هم در حدود 80 سال قبل، سلفي هاي افراطي با حمله به حرم مطهر ائمه بقيع قبور و بارگاه نوراني آن پيشوايان مظلوم را با خاک يکسان کردند
شکي نيست که چنين اقداماتي يا مستقيماً به وسيله ي استکبار جهاني سازماندهي مي شود و يا بالواسطه و توسط ايادي آنها انجام مي شود
اين حرکات شنيع، موهن و جنايتکارانه از سويي نشان دهنده ي دشمني هايي است که نشأت گرفته از بد دلي ها و کج فهمي هاي مفرط و تعصبات آئيني و مذهبي است واز سوي ديگر غربت و مظلوميت ائمه طاهرين عليهم السلام را مي نماياند
روزي بارگاه چهار امام مظلوم بقيع، زماني روضه ي منوره ي امام هشتم همزمان با عاشوراي حسيني، و اين بار حرم پاک امامين عسگريين به عنوان ملک شخصي امام عصر(ع) و منزل آن حضرت مورد تعرض و جسارت کوردلان قرار مي گيرد. البته اين روزها هم شاهد هتک حرمت و تخريب بخشي از قبله ي نخستين مسلمانان در بيت المقدس هستيم که اين هم ادامه اي است از همان برنامه. آنچه واضح و آشکار مي باشد وجود سناريوي مشخصي است که نتيجه و نهايت آن ايجاد جنگهاي فرقه اي و کينه هاي قومي خواهد بود.
علما و بزرگان شيعه بايد با درايت و حساسيت نسبت به اين گونه اقدامات واکنش نشان دهند و نگذارند چنين مسايلي به يک رويه تبديل شود.
حفظ هوشياري، دعوت به گفتگو، در پيش گرفتن وحدت و همدلي از بزرگترين کارهايي است که بايد مد نظر قرار گيرد
دشمنان تشيع بايد بدانند چنين اقداماتي خون شيعيان را به جوشش در مي آورد و نه تنها نمي توانند از اين داستانها طرفي ببندند، بلکه خشم و نفرت شيعيان نسبت به اين گونه تحرکات و عاملان آن روز به روز افزون خواهد شد
سخنان درخشان امام هادی(علیه السلام)
آن حضرت در اندرز به یکی از دوستان خود فرمودند:ای فتح آنکه فرمان آفریدگار را گردن نهاد از خشم آفریده به خود باک راه نداد و آن که آفریدگار را به خشم آورد،یقین کن که آفریدگار خشم آفریده را بر وی مستولی بدارد،و آفریدگار وصف نشود جز بدانچه خویشتن را بدان وصف کرده است و کجا توصیف شود آفریدگاری که حواس از یافتنش و گمان ها از رسیدن به او و آنچه در دل والاست از آنچه وصف کنندگان،توصیفش می کنند و برتر.می گذرد از توصیفش و دیدگان از احاطه به او،درمانند است از آنچه ستایندگان می ستایندش.در نزدیکی اش دور،کیفیت را او چگونگی بخشید پس گفته نشود خود او چگونه است؟و مکان را او پدید فرمود پس گفته نشود خود او کجاست؟چون او از چگونگی و کجایی(مکان)به دور است.و نیز فرمود:هر که خدای را بپرهیزد در امان نگاه داشته شود و هر که خدا را فرمان برد،مورد اطاعت قرار گیرد و هر که آفریدگار را اطاعت کند از خشم مخلوق نترسد،هر که از مکر خدا و دردناک گرفتنش ایمن شد گردن کشی کرد تا آنجا که قضای خدا و امر نافذش بر وی فرود آمد و هر که دلیلی روشن از پروردگارش داشته باشد.دشواریهای دنیا بر وی سبک آید و گر چه تکه تکه شود و پراکنده گردد.سپاسگزار به خود سپاس سعادتمندتر است از نعمتی که باعث سپاس شده زیرا نعمت کالای این جهانی است و سپاس نعمت دنیا و آخرت است خداوند دنیا را سرای آزمایش و آخرت را خانه فرجام قرار داد و بلای دنیا را وسیله ثواب آخرت گرداند و ثواب آخرت را عوض بلای دنیا قرار داد.دنیا بازاری است که مردمی از آن سود برند و مردمی دیگر زیان بینند.